*********
Renault Laguna III została pierwszy raz publicznie zaprezentowana podczaa salonu samochodowego we Frakfurcie, we wrześniu 2007. Sprzedaż modelu zaczęła sięw październiku tego samego roku. Auto oferowano w 3 wersjach nadwozia: liftback, kombi oraz coupé (od 2008 r.).Trzecia generacja bazowała na platformie D, używanej również w Nissanach: Teana i Murano. W ofercie znalazła się gama silników od benzynowego 1.6 do diesla V6 3.0 dCi oraz benzynowego 3.5 V6 w odmianie coupé. Podczas międzynarodowych targów samochodowych w Genewie w 2008 r. przedstawiono sportową wersję GT występującą w dwóch wersjach: liftback I kombi. Najciekawszą techniczną nowinką tej wersji był system 4Control. Pozwalał on na skręt tylnych kół (do max. 6°), poprawiając prowadzenie auta w ciasnych zakrętach. Podczas jazdy nie przekraczającej 60km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż koła przednie. Powyżej 60 km/h, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Poliftingowa wersja Laguny, tradycyjnie nazwana Phase 2, przedstawiona została podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 r. wchodząc do sprzedaży w listopadzie tego samego roku. Modyfikacje obęły lepsze materiały wykończeniowe oraz lekko zmodyfikowane przednie I tylne zderzaki, podobne do tych z modelu GT. W lutym 2012 r., ze względu na cięcie kosztów Laguna (razem z kilkoma innymi modelami) zniknęła z rynku brytyjskiego. W 2013 r. samochód poddano kolejnym małym zmianom, głównie w przedniej części nadwozia.
Renault Laguna 2007 (1:43) by Norev |
No comments:
Post a Comment