Tuesday 17 June 2014

Renault Laguna III (2007)

Renault Laguna III was first introduced to the public during the 2007 Frankfurt Motor Show In September, with the sales beginning in October of the same year. The car was offered in 3 body styles: as a 5-door liftback, estate and a coupé (from 2008). The third generation is based on the Platform D, also used in Nissan Teana and Nissan Murano. A range of engines was available from a 1.6 petrol engine to a V6 diesel 3.0 dCi and petrol 3.5 V6 in the coupé. During the 2008 International Motor Show in Geneva a sports version, GT, was presented. It was available in both liftback and estate body styles. The most interesting technical aspect of the GT version was the 4Control system. It allowed for the rear wheels to turn (by up to 6°), in order to improve the driving experience in tight bends. At speeds below 60 km/h the rear wheels turned in opposite direction to the front wheels, while above 60 km/h they turned in the same direction. The facelifted version of the Laguna, traditionally called Phase 2, was presented at the 2010 Paris Motor Show, going on sale in November the same year. The modifications included better interior materials and slightly redesigned front and rear bumpers, similar to those from the GT version. In February 2012, due to a cost-reduction plan the Laguna (along with some other models) has been removed from the UK market. In 2013 the car underwent a second set of small modifications, mainly in the front part.

*********

Renault Laguna III została pierwszy raz publicznie zaprezentowana podczaa salonu samochodowego we Frakfurcie, we wrześniu 2007. Sprzedaż modelu zaczęła sięw październiku tego samego roku. Auto oferowano w 3 wersjach nadwozia: liftback, kombi oraz coupé (od 2008 r.).Trzecia generacja bazowała na platformie D, używanej również w Nissanach: Teana i Murano. W ofercie znalazła się gama silników od benzynowego 1.6 do diesla V6 3.0 dCi oraz benzynowego 3.5 V6 w odmianie coupé. Podczas międzynarodowych targów samochodowych w Genewie w 2008 r. przedstawiono sportową wersję GT występującą w dwóch wersjach: liftback I kombi. Najciekawszą techniczną nowinką tej wersji był system  4Control. Pozwalał on na skręt tylnych kół (do max. 6°), poprawiając prowadzenie auta w ciasnych zakrętach. Podczas jazdy nie przekraczającej 60km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż koła przednie. Powyżej 60 km/h, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Poliftingowa wersja Laguny, tradycyjnie nazwana Phase 2, przedstawiona została podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 r. wchodząc do sprzedaży w listopadzie tego samego roku. Modyfikacje obęły lepsze materiały wykończeniowe oraz lekko zmodyfikowane przednie I tylne zderzaki, podobne do tych z modelu GT. W lutym 2012 r., ze względu na cięcie kosztów Laguna (razem z kilkoma innymi modelami) zniknęła z rynku brytyjskiego. W 2013 r. samochód poddano kolejnym małym zmianom, głównie w przedniej części nadwozia.





Renault Laguna 2007 (1:43)
by Norev

No comments:

Post a Comment

FSR Tarpan 237 (IST Models)

  Pomysł był dobry. Stworzyć uniwersalny samochód odpowiadający na potrzeby polskich rolników. Niestety, jak to często bywało, rzeczywistość...