Sunday 7 October 2012

Renault Twingo GT

The second generation of the Twingo was first shown as a prototype in 2006. The production version was presented at the 2007 Geneva Motor Show and the car went on sale in June 2007.The model is based on the floorpan of the Renault Clio Mark II, with significantly improved strength and crash protection. The Twingo is offered with three engines, 1.2 petrol (available in three versions: 8 valve, 16 valve and 16 valve turbocharged) , 1.5 dCi diesel and 1.6 133hp petrol available from 2008, but only in the Twingo RS. In the French market there are 6 trim levels: basic one (unnamed), Authentique, Expression, Initiale, Dynamique and GT. In 2012 Renault Twingo received a major facelift which included new front and rear bumpers, new head and taillights, larger Renault badge, and also new colours and alloy wheel designs. The facelifted Twingo is also the first car to wear the new design of the French car maker.

*********
Druga generacja Renault Twingo  zostało zaprezentowana podczas międzynarodowej wystawy samochodowej w Paryżu w 2006 roku jeszcze jako prototyp. Wersja produkcyjna zaprezentowana została podczas tagrów motoryzacyjncyh w Genewie w 2007 roku a do salonów weszła w czerwcu tego samego roku. Model bazuje na płycie podłogowej Renault Clio II, odpowiednio wzmocnionej by zapewnić lepsze bezpieczeństwo. Twingo oferowane jest z trzema silnikami: benzynowym 1.2 (w wersji 8, i 16 zaworowej oraz z turbodoładowanej), dieslem 1.5 dCi i benzynowym 1.6 (133KM) oferowanym od 2008 r. w sportowej wersji Twingo RS. Na francuskim rynku, samochód oferowany jest w 6-ciu wariantach wyposażenia: podstawowy (bez nazwy), Authentique, Expression, Initiale, Dynamique i GT. W 2012 r. Twingo przeszło poważną modyfikację. Auto otrzymało nowe zderzaki z przodu i z tył, nowe przednie i tylne światła, większy znaczek Renault oraz nowe kolory karoserii i wzory felg. Twingo po liftingu jest też pierwszym modelem który otrzymał nowy design francuskiej marki.





Renault Twingo GT (1:39)
by Welly

No comments:

Post a Comment

FSR Tarpan 237 (IST Models)

  Pomysł był dobry. Stworzyć uniwersalny samochód odpowiadający na potrzeby polskich rolników. Niestety, jak to często bywało, rzeczywistość...