The A-Class received a facelift in 2001, with some interior and exterior modifications. An extended wheelbase version (by 17cm), Lang, was also introduced.
The car was produced in Germany, Brazil and Thailand and sold 1.1 million units between 1997 and 2004.
Pierwsza generacja o kodzie W168 zostało zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 r. Jedną z innowacji wprowadzonych w tym modelu był system absorpcji siły zderzenia czołowego zwany "Sandwich". Podczas czołowej kolizji silnik wraz ze skrzynią wślizgiwał się pod podłogę zamiast wdzierać się do wnętrza auta przez ścianę grodziową. A-klasa zyskała złą sławę w związku z przeprowadzonym w 1997 przez szwedzkich dziennikarzy z magazynu „Teknikens Varld” tak zwanym testem łosia, podczas którego wywróciło się na bok. Mercedes wycofał wszystkie sprzedane do tego czasu egzemplarze i zawiesił produkcję, do czasu rozwiązania problemu. Problem rozwiązano przez modyfikację zawieszenia oraz wyposażenie wszystkich modeli A-klasy w starndardowy system stabilizacji toru jazdy ESP.
W 2001 r. A-klasa przeszła drobny facelifting. Lekko zmodyfikowane zostały nadwozie oraz wnętrze, poprawiono jakość wykończenia. Zaprezentowano była również wersja Lang, z wydłużonym o 17cm rozstawem osi. Samochód produkowany był w Niemczech, Brazylii oraz Tajlandii a w sumie sprzedano 1,1 milionów sztuk między 1997 a 2004 rokiem.
Mercedes-Benz A-Class (1:43) by Herpa |
No comments:
Post a Comment