Pierwsza generacja popularnego “Kangura” debiutowała w 1997 roku i bazowała na ówczesnym Renault Clio. Samochód dostępny był z różnymi silnikami, od benzynowego 1.2 8V/16V do turbodiesla 1.9 dCi. Od 1998 r. Kangoo sprzedawane było również w wersji uterenowionej nazwanej Pampa, z zawieszeniem podwyższonym o 5mm oraz płytą pod silnikiem. W 2002 r. zaprezentowana została wersja z napędem na cztery koła, na niektórych rynkach występowała pod nazwą Trekka. Renault Kangoo przeszło modyfikację w 2003 r. i tradycyjnie już dla Renault, nazwane zostało Phase II. Modele Phase II wyróżniają się zmienionym przodem zjednoliconym z gamą Renault – dużym logo Renault umieszczonym na wlocie powietrza i łezkowatymi lampami. Podczas okresu produkcyjnego samochód otrzymywał też inne różnego rodzaju modyfikacje, np. nowe kolory czy silniki, lecz zmiany te nie były nazywane Phase. Produkcja Kangoo I została zakończona w 2008 r., wraz z prezentacją następcy. Wyjątkiem była wersja dostawcza produkowana we Francji do 2010 (oferowana z dieslem 1.5 dCi 70, 85 i 105 KM). W Argentynie natomiast Kangoo I produkowane jest do dziś.
Renault Kangoo Saloon 1999 (1:43) by Vitesse |
No comments:
Post a Comment