Sunday 19 January 2014

Renault Kangoo mk1

The first generation Renault Kangoo was presented in 1997 and was based on the then Renault Clio. It was available with a variety of engines from 1.2 8V/16V petrol to 1.9 dCi turbodiesel and as a panel van called Kangoo Express. From 1998 the Kangoo was also sold in an off-road variant called Pampa with the suspension raised by 5mm. In 2002 a 4WD version was presented, named Trekka in some markets. The Kangoo was facelifted in 2003 and traditionally for Renault code named Phase II. The Phase II models are distinguished by their new nose styling, standardised across the Renault range, with the Renault diamond mounted on a body colour panel in the centre of the grille and teardrop headlamps. The car kept receiving other minor updates like new colours and engines throughout its life, but these were not marketed as Phase changes. The production of Renault Kangoo I stopped in 2008 with the introduction of the second generation, The exception was the cargo version produced in France until 2010 (offered with the 1.5 dCi diesel, in 70, 85 and 105 HP versions). In Argentina the Kangoo I is still produced today.

Pierwsza generacja popularnego “Kangura” debiutowała w 1997 roku i bazowała na ówczesnym Renault Clio. Samochód dostępny był z różnymi silnikami, od benzynowego 1.2 8V/16V do turbodiesla 1.9 dCi. Od 1998 r. Kangoo sprzedawane było również w wersji uterenowionej nazwanej Pampa, z zawieszeniem podwyższonym o 5mm oraz płytą pod silnikiem. W 2002 r. zaprezentowana została wersja z napędem na cztery koła, na niektórych rynkach występowała pod nazwą Trekka. Renault Kangoo przeszło modyfikację w 2003 r. i tradycyjnie już dla Renault, nazwane zostało Phase II. Modele Phase II wyróżniają się zmienionym przodem zjednoliconym z gamą Renault – dużym logo Renault umieszczonym na wlocie powietrza i łezkowatymi lampami. Podczas okresu produkcyjnego samochód otrzymywał też inne różnego rodzaju modyfikacje, np. nowe kolory czy silniki, lecz zmiany te nie były nazywane Phase. Produkcja Kangoo I została zakończona w 2008 r., wraz z prezentacją następcy. Wyjątkiem była wersja dostawcza produkowana we Francji do 2010 (oferowana z dieslem 1.5 dCi 70, 85 i 105 KM). W Argentynie natomiast Kangoo I produkowane jest do dziś.





Renault Kangoo Saloon 1999 (1:43)
by Vitesse

FSO Syrena 103 1963 (Kultowe Auta PRL-u)

  „Królowa polskich szos” dla wielu była pierwszym samochodem. Dzielnie też znosiła rolę wozu rodzinnego. Jednocześnie, z powodu kiepskiej j...