Sunday 11 February 2024

Renault Captur 2011 Concept Car (Spark)

Drugi etap z nowej strategii designu Renault, czyli odkyrwanie świata, zobrazowano podczas salonu samochodowego w Genewie w 2011 roku prototypem Renault Captur. Dwudrzwiowy crossover zaprojektowano z myślą o młodych ludziach żyjących w mieście i prowadzących aktywny tryb życia. 

Wygląd nadwozia stanowił kontynuację motywów z pokazanego kilka miesięcy wcześniej DeZir. Za inspirację przy projektowaniu Captura posłużyły napięte mięśnie sprintera gotowego do startu.  W rezultacie mamy do czynienia z opływowym i muskularnym nadwoziem. Sportowy charakter podkreślały duże 22-calowe koła, unoszone do góry drzwi i jaskrawy pomarańczowy lakier.

Nie tylko wyrazisty wygląd ale i wszechstronność miały wyróżniać małego crossovera. Sztywny, zdejmowany dach po zdjęciu odsłaniał konstrukcję z włókien węglowych, co dawało możliwość zmiany pojazdu z coupe w kabriolet i z miejskiego auta w terenowy samochód.


 

Motyw uniwersalności kontynuowano we wnętrzu. Podłogę w tylnej części samochodu wyłożono trzema warstwami lin. Ich układ pozwalał na mocowanie ładunków o bardzo różnych gabarytach a także mógł służyć jako miejsce wypoczynku podobne do hamaku. Po bokach nadwozia umieszczono również dwa składane siedzenia z pasami i zagłówkami, pozwalające przeistoczyć Captura w czteroosobowe auto.

Do napędu prototypu Renault wykorzystało całkowicie nowy wysokoprężny silnik Energy dCi 160 twin-turbo. Podwójnie doładowany 1,6-litrowy silnik dysponował mocą 160 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Renault Captura w wersji produkcyjnej przedstawiono w 2013 roku. Poza nazwą i wyglądem przodu z prototypu nic nie zostało. Szkoda, że producent nie odważył się wprowadzić do oferty Captura Coupe, który wyglądem byłby zbliżony do studium. Byłoby to naprawdę ładne auto. 



O miniaturze

Miniaturka wykonana jest z żywicy przez firmę Spark. Nie ma niczego co można by jej zarzucić. Wygląda idealnie! Szczególne wrażenie robią koła, które w zestawieniu z dosyć niewielkim nadwoziem wyglądają wręcz monstrualnie. Innym przykuwającym wzrok detalem są fluorescencyjne pomarańczowe elementy wnętrza. Wszystko razem składa się na bardzo dobry modelik.


*********




The second stage of Renault’s new design strategy, exploration, was illustrated during the 2011 Geneva Motor Show with the Renault Captur prototype.

The 2-door crossover was designed with active, young city people in mind. The exterior design was a continuation of themes from the DeZir concept, shown a few months earlier. A sprinter in a styling block with their muscles tensed was said to be an inspiration for the car’s design. As a result, we’ve got a fluid, yet muscular exterior. Its sporty character was highlighted by large 22-inch alloy wheels, scissor doors and bright orange paintwork.

Not only bold looks but also versatility were set to be the stand-out features. A removable hard top that exposed the car’s carbonfibre framework when removed, allowed a change from a coupe to an open-top convertible and from an urban vehicle to an off-roader.



The theme of versatility continued inside. The rear deck area was lined with three layers of elasticated rope which could be used for securing luggage of different sizes, but also as a form of seating and rest akin to a hammock. Along the sides of the rear cabin were two foldable seats equipped with headrests and seatbelts, allowing to turn Captur into a four-seater.

To power the prototype Renault used a brand new Energy dCi 160 twin-turbo diesel. The 1.6-litre engine had 160bhp and 380 Nm of torque.

The production version of Renault Captur was presented in 2013. Apart from the name and front-end design, nothing was left from the prototype. It’s a shame that the company didn’t dare to introduce a Captur Coupe into its line-up, which would look similar to the concept. It would’ve been a really handsome car.

About the miniature

The miniature is made from resin by Spark. There is nothing you can fault here. It looks perfect! The wheels are particularly striking, because in relation to the relatively small body they look almost humongous. Another eye-catching detail are the fluorescent orange features in the interior. All together it makes for a lovely model car.






Renault Captur Concept 2011 (1:43)
by Spark


 

No comments:

Post a Comment

FSO Syrena 104 1966 (Kultowe Auta PRL-u)

  Na blogu kontynuujemy motyw syreni. W poniedziałek bohaterką była Syrena 103, dzisiaj na tapet bierzemy kolejny model – 104. Sympatyczne i...